Antwoorden forum Fruithoflaan

Dit forum gaat over de Fruithoflaan. Als geregistreerde gebruiker, kan u hier uw suggesties geven. Lees zeker ook eerst de pagina 'welkom op het Stad in Dialoog forum' (startscherm). Dit forum staat online tot en met 20 september.

Antwoorden forum Fruithoflaan

Berichtdoor Annelies » Do 29 Sep 2011 12:03

Beste bewoner,

Eerst en vooral hartelijk dank voor het doorspelen van uw bedenkingen via het online forum (http://www.antwerpen.be/dialoog). Via deze weg willen we u op de hoogte houden van het verdere verloop van de geplande werken aan de Fruithoflaan.

Het conceptontwerp (http://www.berchem.be/docs/Stad/Distric ... ng_def.pdf) dat nu voorligt is opgebouwd vanuit verschillende uitgangspunten. Zo is er de aanleg van een apart fietspad in het kader van Fietsplan 2020 en de districtenroute. Daarnaast het vernieuwen van het voetpad en de straatverlichting door het district Berchem en de riolering door RiAnt.

Het uiteindelijke ontwerp houdt rekening met diverse aspecten die ter sprake zijn gekomen tijdens de bewonersvergadering en op het forum. Concreet betekent dit dat er gekozen wordt voor een vernieuwde Fruithoflaan met één rijstrook voor elke rijrichting en links parkeren tegen de middenberm.
Aan de waardevolle flora op de middenberm wordt niet geraakt. Het districtscollege dringt er bij de vervoersmaatschappij De Lijn op aan om een bushalte van lijn 9 op de Fruithoflaan te blijven voorzien.

Parkeren
Het huidige aantal parkeerplaatsen blijft behouden, evenals de parkeerhaven ter hoogte van de Grotesteenweg. Om het links parkeren naast de middenberm te vergemakkelijken wordt een voldoende brede parkeerstrook voorzien (2m) met daarnaast nog een uitstapstrook van 1 meter breed. In de zijstraten worden er laad- en loszones voorzien met venstertijden (momenten waarop er niet geladen of gelost wordt en er dus gewoon geparkeerd kan worden), zodat er geen parkeerruimte verloren gaat. Bij verhuizingen kan een deel van de parkeerstrook afgesloten worden (toelating kan aangevraagd worden via de Lokale Politie Antwerpen) zodat de verhuiswagen tijdelijk kan stilstaan op de openbare weg.

Veiligheid
Het fietspad wordt van de rijbaan afgescheiden met een afgeschuinde boord. Hierdoor kunnen de hulpdiensten (brandweer, ambulances…) snel tussenkomen en vlak aan de huizenkant halt houden. Om de verkeersveiligheid te verbeteren wordt de situatie op de Fruithoflaan vereenvoudigd. De Fruithoflaan wordt een voorrangsweg met regelmatige oversteekplaatsen voor voetgangers en fietsers. Het aantal doorsteken voor automobilisten wordt teruggebracht tot drie. Verkeersremmers zorgen ervoor dat de snelheid van het verkeer afgeremd wordt.

Planning
De aanvang van de werken is ten vroegste gepland tegen eind 2012. Vanzelfsprekend zullen deze werken in fases gebeuren en de nodige Minder hinder maatregelen in acht worden genomen. In de tussentijd houden we u alleszins op de hoogte van het verdere verloop van de geplande werken.
Annelies
 
Berichten: 15
Geregistreerd: Wo 10 Aug 2011 15:25
Heeft bedankt: 0 time
Is bedankt: 0 time

Share On:

Share on Facebook Facebook Share on Twitter Twitter

Terug naar Fruithoflaan



cron