Scenario 3: afsluiten

Hier kan u reageren op de verkeersplannen voor de wijk Neerland.

Re: Scenario 3: afsluiten

Berichtdoor martine » Za 14 Jul 2012 16:10

Ook ik zou graag hebben dat de verbinding Planetariumlaan-Kernergiestraat afgesloten wordt; de bussen omgeleid worden via de Boomsesteenweg en Geleegweg; en de ingangen naar de Brico, Saturn en Ikea langs de Kernenergiestraat afgesloten worden.
martine

Heeft bedankt: 0 time
Is bedankt: 0 time

Share On:

Share on Facebook Facebook Share on Twitter Twitter

Berichtdoor joehoe7776 » Ma 16 Jul 2012 00:40

Het kan toch niet de bedoeling zijn dat wij als bewoners van de Neerlandwijk als het ware gestraft worden door het sluipverkeer en moeten gaan rondrijden langs de Boomsesteenweg om in een ander deel van onze wijk te geraken. Iedereen weet dat dit "ommetje" quasi onmogelijk is op piekmomenten zoals zaterdag en 's avonds op weekdagen. Je zal dan maar dringend ergens naartoe moeten via de Boomsesteenweg...
Gewoon ALLE parkings afsluiten langs de kant van de Kernenergiestraat en het effectief zwaar beboeten van het massaal toegenomen verkeer van vrachtwagens in onze wijk (die de verbodsborden negeren en die hier niks te zoeken hebben).
De bewoners de doorgang NIET ontzeggen, maar zoals reeds aangehaald met een slagboom (thv Kernenergiestraat/ Geleegweg) MET IDkaart voor mensen uit de wijk, bussen en de 112 diensten.
Als er in de toekomst een probleem is aan het kruispunt Kl Doornstraat/Doornstraat (stel dat dit weer zo lang duurt) dan blijft ons bij afsluiting van de Kernenergiestraat enkel de Boomsesteenweg om vanuit onze wijk naar Wilrijk te geraken...
Voorts heb ik begrip voor de mensen die geconfronteerd worden met lijnbussen in hun straat. Die buschauffeurs rijden inderdaad onverantwoord om toch maar aan hun tijdsschema te voldoen. Diegenen die al de bussen ook langs de Boomsesteenweg willen sturen staan er volgens mij te weinig bij stil dat er mensen zijn voor wie de afstand tot daar gewoon te ver is. Niet enkel ouderen, maar alle anderen die om de ene of andere reden minder mobiel zijn en daardoor afhankelijk zijn van openbaar vervoer in onze wijk.
joehoe7776

Berichtdoor rustigaan » Ma 16 Jul 2012 21:15

een knip aan de Planetariumlaan gecombineerd met een aantal enkele richtingen en bloembakken om de snelheid te beperken lijkt mij het meest efficiënt. Zie mijn reactie op scenario 1.
En ja, de bus een bocht rond onze wijk laten nemen is ook geen slecht voorstel.
rustigaan

Berichtdoor lieve400 » Wo 18 Jul 2012 13:43

Er wonen nu meer mensen op de wijk dan 15 jaar terug. Dwz ook meer auto's, drukker verkeer en dit in alle straten. Dit is een feit en rustig wonen is een beetje verleden tijd.
Als het verkeer van Ikea, Saturn, Brico,.... allemaal wordt afgeleid naar Boomse steenweg zal dat een verschil maken in de Kernenergiestraat.
Een knip op deze straat wil ook zeggen dat alle bewoners van de wijk die naar ons dorp willen dan via 'Ikea-file' (= Boomse steenweg) of via (Kleine)Doornstraat.
Dus knip = binnen vijf jaar teug aan tafel wegens verkeersoverlast (Kleine)Doornstraat.
Ik heb ook geen zin om via 'Ikea-file' naar containerpark te rijden!!!! Hoe groen zijn we dan bezig?????
Dus voor mij GEEN KNIP. Aanvaarden dat er meer verkeer is dan 15 jaar terug. Openbaar vervoer koesteren en gebruiken. Wegen fietsvriendelijk maken.
lieve400

Berichtdoor woonwijk_neerland » Wo 18 Jul 2012 23:03

Liesje Braeckmans schreef:Afsluiten is onze wijk terug meer afsluiten van de rest van Wilrijk zoals 50 jaar geleden.
Ik zie het zeker niet zitten om steeds als ik met de auto de wijk wil verlaten ik dit langs de Boomstesteenweg of de Doornstraat zal moeten doen.
De parking van Ikea kan je al niet meer verlaten via de uitrit van Saturn aan de Kernenergiestraat.
Als alle uitritten gesloten zijn en de Geleegweg enkel richting is naar de Boomsesteenweg dan zal er al veel minder verkeer langs daar komen,wij mogen toch ook nog op een eenvoudige manier op onze wijk geraken hoop ik.
Zone 30 is ook goed, en ja er zullen altijd mensen zijn die zich er niet aan houden, maar de meesten wel.
Enkelrichting op de Plantariumlaan is mensen onnodig op de wijk laten rond rijden.
Denk ook toch eens aan de mensen die regelmatig de bus nemen. Voor hen is het zeer aangenaam dat ze niet te ver moeten lopen voor een bus.
Ik woon graag op de wijk maar niet op een elite eiland.

De mensen die in de Planetariumlaan, Edenlaan en de Schuurveldlaan wonen moeten dagelijks heel wat sluipverkeer torsen, dit zijn geen woonstraten maar steenweg/industrieweg geworden. Ik rij heel graag blokske rond opdat ALLE bewoners van de Neerlandwijk kunnen genieten van een rustige wijk!
woonwijk_neerland

Vorige

Terug naar Neerland wijkcirculatie